Wednesday, October 10, 2007

"Ingen ska lagga sig i hur jag uppfostrar mina barn"

Igar kvall hamna vi i en ratt haftig diskussion - jag och Linda, vars hus jag bor i. Hon och Allan ar gifta sen manga ar och barnen ar utflugna sen lange.

Som jag tidigare namnt sa var det tills alldeles nyligen okej att orfila sina barn om de gjorde nagot daligt. Nu ar det forbjudet enligt lag. Detta har rort upp kanslorna i Nya Zealand rejallt vad det verkar. Att regeringen lagger sig i var familjs uppfostringsmetoder ar inte populart alls. Jag och Linda diskuterade detta igar och en del andra saker som kvinnofallor och sant.

Argumentet att hennes soner skulle bli ohanterliga om de inte fick small ibland nar de var sma blir logiskt har.. Kanns lite obehagligt bara.. Fan, det handlar ju knappast om statens intressen i familjen uppfostringsmetoder i forsta hand, det handlar om manskliga rattigheter, att slippa fa small.

Reklamen pa TV att du inte ska sla dina barn kanns som en signal att barnkonventionen flasar regeringen i nacken som skyndar.. Men den borde de inte skrivit under tycker manga..

Ingenting ar sjalvklart, saker och ting forandras.. intressant att fa perspektiv fran en o mitt ute i det stora havet langt bort ifran allt annat.

1 comment:

Liv said...

Visst är det!
Känslan av att befinna sig i en annan värld gör sig verkligen tydlig när man följer nyheterna.

Ta hand om dig och ha så kul!