Tuesday, January 1, 2008

2007 - det hände, 2008 - det händer!

Hej, och gott nytt!

Asså det känns skönt som fan, trots att det bara är en måndag som blir tisdag. Det är nytt och det gamla är bakom nu. Nya Fi-tag i samklang med det nya snötäcket!

Mina Fi-minnen 2007
  • Kongressen i mars såklart. Många förberedelser och förväntningar inför min första kongress, en spännande upplevelse. Två superspäckade dagar och massa beslut. Bästa grejen - helt klart att retorikgruppen kom till världen!
  • Tala på Sergelstorg var en spännande grej att ha gjort i slutet av april. I like! Även om det mest är massa folk som rusar förbi så känns det ändå super att visa Fi för världen och göra sig påminda i folks hjärnor.
  • Almedalen var över förväntan! Riktigt pepp att se debatter överallt och själv få vara med i en paneldebatt med ungdomsförbunden, det gav mersmak! Almedalen i år igen!
  • Att komma hem till Fi-land igen efter två månader i svält på andra sidan jorden. Det kan låta märkligt men har du en gång haft ett Fi i ryggen så märker du såväl när du inte har det längre, eller när ingen har det som i Nya Zeeland.
Vad händer 2008 då?
  • Kongressen i Ume!! så stort och finfint! Massa politik ska sättas på prent och vi ska besluta om att gå till val igen! Fi på väg igen liksom!
  • Almedalen med valrörelsestart för EU-valet 2009 kommer bli great!
  • Retorikhelgen i Stockholm ser jag också fram emot fett!
Jag tror 2007 kommer gå till historien som ett tungt år för Fi, 2008 kommer gå till historien som året när det vände igen!

Och sen har jag sett att den bästa oppositionspolitikern i Sveriges riksdag är tillbaka - Maria Wetterstrand, äntligen säger jag! Riksdagen har ju varit helt off asså.

No comments: