Sunday, January 20, 2008

Jag fick pris! :)

Igår var det examenscermoni i Aula Nordica på Umeå Universitet. Dekanen(chefen) håller tal och nån annan kändis håller tal och lite musikinslag och sånt. En del har hela tjocka släkten med sig i raderna. typ 500 pers.. Sen delas också UmPe-priset ut; ett pris som går till en student som engagerat sig och betytt mycket för utbildningen och studentengagemanget på Lärarlinjen. En rörande motivering och en gammal skolklocka med inristat namn. Vilken grej! Kul kul! Somnade i flera timmar när jag kom hem av anspänningen av att gå upp på scen.

Om jag tänker tillbaka 4 och ett halvt år känns det som jordens uppkomst var då nästan, fan va länge sen. asamycket har jag hunnit med känns det som. Allt från organisering av insparkar och danser till konstiga möten med studierektorer och andra galet sköna studenter! För det är kärnan, alla softa människor du stöter på och jobbar med under studenttiden. Det man minns! Nu ska jag gå runt på Univerisetet och krama alla en månad sen är det hejsvej.. Vuxen, och på väg nån ny stans igen!

No comments: