Monday, March 24, 2008

Kommunpolitik - Första mötet med Fi Uppsala

Hej, Måndag, hemma i Uppsala igen.. Hann med ett möte på eftermiddan. Första mötet jag gick på hos Fi Uppsala. En lektion i kommunpolitik och hur nämnder och utskott och allt sånt är uppdelat och vilka som gör vad osv. Vilken röra det är alltså, matnyttig info för att komma in i tänket! Och där ska vi in! Spännande ändå! Nu börjar planerandet framöver för ett intåg i kommunfullmäktige om två år. Intressant att följa oavsett hur mycket tid jag kommer att ha och i vilken stad jag är i då.

Feministiskt initiativ behöver exempel, i nuläget finns inga representanter i beslutande svenska kommuner, landsting och riksdag. Det behövs exempel som visar vägen, föregångare som visar att det är möjligt. Uppsala är en sådan grupp som kan göra det tror jag. Jag är rätt säker till och med! Helt säker! Så vad väntar vi på!

No comments: