Friday, May 29, 2009

Debatten i Kungsholmens gymnasium.

Blev en intressant debatt...

Vissa politiker är sjukt slipade, som en på- och av-knapp. De måste alltid bli avbrutna av moderatorn eftersom de kan prata i evighet. Problemet att det blir så mycket slipning att det mesta låter likadant eller som att det är en politiker. Jag kände mig lite cirkel i fyrkant. Svamlade en del men samtidigt blev mina inlägg det radikala vilket var bra.

Att aktivt minska den växthusgasutsläppande köttindustrin verkade ingen vilja trycka på och det blev lite uppståndelse i publiken när den bomben kom. Jag framstod som antiköttfundamentalist. Kul, varför inte, inte så mycket annat de kommer att minnas från debatten. Sen råkade jag omedvetet göra en "Gudrun i TV4 mot sverigedemokraterna" när min röst plötsligt blev väldigt hög när jag prata om hemmafru-idealen som sprider sig i Europa som medicin mot massarbetslösheten. Upprörande!! Ja, som sagt, intressent erfarenhet..

No comments: