Saturday, May 2, 2009

Torgmöte i Skärholmen idag, inspirerande!


Hej,

just hemkommen från Skärholmen, förort till Stockholm!
Helt klart den bästa aktionen jag varit på hitintills om man ser till hur positiva folk var och hur många som kom fram och var intresserade. Vi var tre stycken som höll tal vilket var jättekul! Cecilia Billskog som är EU-kandidat, Linda Andersson som sitter i styrelsen i stockholm och jag.

Intressant när man börjar snacka att man eldar upp sig själv och blir engagerad så att man skakar nästan :)och sen rullar det bara på. Peppen pepp!

Jag skrev igår om att jag såg FI-foldrar överallt i Demonstrationen, nu vet jag vem det var som såg till det. Linda gjorde en stor insats på medborgarplatsen och hon beskrev det som att folk överraskade och glada fullständigt tog foldrar ur händerna på henne. Hade de inte tagit slut hade säkerligen några hundra till gått åt.

Det är bara att konstatera. Intresset är stort och står man på rätt plats rätt tid så ger det en grymt bra effekt. På tisdag blir det Stockholms universitet, ett känt Fi-fäste. Nya spännande möten där!

No comments: