Saturday, July 21, 2007

Första landningen...

Sitter svettig och osovig pa ett hostel nagra kilometer fran Zurich centrum.. Skönt. Mulet och 20 grader - skönt.

Det rullade pa... Fran köpenhamn, hamna bredvid en tysk äldre man som bl a berätta om debacklet att hälsa pa kompisar i DDR pa den gamla goda tiden. Inga problem att komma in eller ut som västtysk, men man blev saklart bevakad och var tvungen att stämpla pa den lokala polisstationen för att bevisa att man var där man uppgett, typ a-kassan..
östtyskarna fick inte lämna dock... när han berättade slog det mig hur lik en genusteoretiker han lat pa sin stakande engelska... Ena sidan far ga in pa den andra sidan utan rapresalier i vissa hänseenden... men bevakarsidan far inte lämna och kan knappast springa över minerad mark... bögskräcken och kärringkomplexet i ett nötskal... I denna liknelse sa blir kvinnligt genus kapitalism.. och liknelsen slutade nog innan där liksom var konversation.. Hamburg. Hamburg har ett tagstationstak som maste vara gammalt, jag gissar pa anglokens tid... trettiometer rakt upp, aldrig sett pa maken. för att halla röken borta... vacker konstruktion ..

Politik hann avhandlas pa ett nattag utan liggplatser mot Basel, Schweiz. - Tyskland, beskymmer med barnaterväxten hanger tungt. oroade manniskor.. och bristen pa jamstalldhet anses vara den storsta faktorn enligt en kille fran tidigt attiotal mittemot, han gillade den svenska modellen... En feminist tror jag bestämt :) och... Mer skatt kandes som ett behov..

Lyckats somna pa var och varannan parkbänk för att palla dagen efter utebliven somn, barn pekar! Zurich är galet dyrt, jag är i chock nastan - lunch for 130 svenska och ingen drar pa ogat... har aldrig sett sa manga oversmala mannikor som idag - det finns inga overviktiga har och alla har en ny BMW, Porse, audi eller Volvo... ovantat.. Ska vanta in en gymnasiepolare som flyger hit ikvall, sen far det bli alper och italien ska jag rosta pa :) - och flykt vidare öster ut.

Sen ar fragan om blogga ar bra, jag har kommit pa mig sjalv med att formulera bloggrader, eller av handelser komma over rader att skriva - aker man tag för att blogga? lever man för att blogga? Missar lite av poängen här da ju.. Bloggsamhallets baksida gissar jag.. far fundera pa det. Hej hopp!

No comments: