Sunday, July 29, 2007

Mysigt Slovenien..

Assa, vad ska man saga - att tagluffa ar verkligen tillfalligheternas mecka. Igar nar jag fatt min nyckel gar jag upp pa rummet, baddar snackar massa med de tva svenska killarna pa samma rum , vi hanger ut hela kvallen pa stan och de bestammer sig for att haka pa mig till LAke Bled idag, vilket ocksa hande. Val tillbaka pa hostelet igar kvall inser jag att jag checkat in i fel rum, glomt kolla pa nyckeln och bara gatt in i ett rum, receptionisten sa nog fel. Hur som helst sa far jag byta rum i ett morknade hostel.. Men denna lilla tillfallighet gav en heldag med helyllesvenskar pa vandring runt den mest pitoreska sjo i hela Europa - Lake Bled. I mitten av den lilla alpsjon ligger en o med en kyrka pa och pa den superklara sjon gar roddbtar och gondoler med turister fram. I den lilla byn, Bled reser sig en klippa pa sakert 70 meter upp vid stranden och langst upp - en slottliknande byggnad. I hoirisonten siktar stora alper - kan det bli mer romantiskt, pittorerskt och bra vykort?

Har under dan traffat pa flera engelsktalande som tycker jag pratar bra engelska -JES! med tanke pa den sankningen en av Kanadensiskorna i Venedig drog till med sa kanns det bra - " du ar tyst for att du inte ar sa bra pa engelska va? aa ok, jag forstar".

Ljubljana ar en smastad. En lugn stad - mysig men inte sa mycket att gora eller se.. lite overilat att boka tre natter pa detta fina hostel. Blir en vilodag imorn innan jag funderar pa Salzburg. Hort fint om den stan - Visserligen dyr - men att borja sin resa i Zurich ar att rekommendera - da ar allt billigare sen.

4 comments:

Anonymous said...

Tjena sammy boy! Hur länge blir du ute den här gången? Väntar på vykort ;-) Ska flytta ner grejerna till upssala nu i helgen, du är inte uppe till dess? I så fall grillning med fredde och Kristi... Ha det bra Sampie

Samuel said...

hej Olle, jobbar pa kortfronten... Blir ute nara tva veckor till tror jag... sa tyvarr inte till uppsala - men till den 16 tror jag.. ha det gott vi ses!

Anonymous said...

hahha! tjena sam, må väl på de återstående två veckorna och glöm inte bort att du har några gamla vänner i sverige även om du träffar massa nya utomlands :-)

Samuel said...

Det är omöjligt att glömma Olof. :) Tiden gar fort, vi ses ju snart :) Det blir kalas!