Saturday, July 28, 2007

Pà grànsen till Slovenien..

Hittat en dator i hòrnet pa en liten resturang i Trieste pa gransen till Slovenien. Ska hoppa pa en buss till Ljubljana om nan timme.

Varje dag de senaste dagarna har varit ett aventyr som inte ens i narheten slutat dar jag trott fran bòrjan.

I torsdags traffa jag en aldre man fran Australien, Perth. Han var pa langresa genom Europa och Mellanostern.. Han rekomnenderade Piraz i Slovenien varmt. Sa planen fòr igar var Verona Venedig och vidare mot Slovenien. Men vad hander. Jag missar taget. Matt, en kille fran Australien och jag skulle bade till Vendig och tog fòlje. Men vi missa taget och fick vanta nagra timmar, varpa vi traffa pa tva tjejer fran London som funderade pa en kamping utanfor Venedig. Val dar sa blev det bussen ut dit.
En promenad med minst tio vilsegangningar pa kvallen i ett varmt och cosy Vendig. Lyckats tanka bort alla Turister - utom mig. Sen var det fest halva natten pa campingen... Saker blir inte alls som man har tankt sig.

Feministstatusen har varit lag pa folket hittills. Hamna pa smatimmarna i en grynende diskussion - "Det ar bra for tjejer, de far betalt i baren och killarna oppnar dorren at dem" - Sen sluta vi :)

Svar balansgang nar folk inte ens tankt en gang, sallan man traffar svenskar som ar helt off tanker jag

I tisdags var jag ut med Tva brasilanska killar som bodde i samma rum.. I slutet av kvallen var det tio brasilianare och en himla massa portugisiska... Men vi pratade mycket ocksa, om Den sitution som idag rader i Brasilien. Vi pratade om Makt och att allt hanger ihop. Mitt valstand i Sverige hanger ihop med missaren i SaoPaolo..

Patagligt va att alla brasilianrna gatt i speciella praivata skolor och deras foraldrar stod for allt..

Sa himla konstig kansla att sitta och snacka som vilka som helst men samtidigt konstatera en sa pataglig orattvisa mellan oss.. drog inte in andra maktordningar for en gangsskull kunde jag lata bli :)

No comments: