Tuesday, June 2, 2009

Unni Drougge, Mian Lodalen säger som 6% enligt Sifo;; Skicka Schyman!

Veronica Svärd länkar till massa kändisar som vill Skicka Schyman till Bryssel.

6% av svenska folket har alltså störst förtroende för Gudrun Schyman av alla kandidaterna enligt en ny Sifo-undersökning. Det räcker gott och väl för att komma ner till Bryssel.

Idag blev jag chock-intervjuad av Sveriges radio. En sekunds betänketid vid sergels torg under Gudruns tal där. Reporten stack fram micken; "Det här kommer ju aldrig gå". Jag hann greppa det faktum att bara 50 % av svenska folket svarar på de undersökningar som DN och andra tidningar presenterar och att det säger väldigt lite om hur det egentligen ser ut. Det finns ett tydligt stöd, det märks när vi är ute bland folk på stan.

Sen kom den något utslitna frågan; "varför är du som man med i detta parti?". Reportern gav sig inte när jag sa att jämställdhet och mänskliga rättigheter är viktiga frågor att jobba med osv. "men vad tjänar du på detta?" - Sen blev det snack om mansidealens påverkan på män och sånt. Bad things liksom.

Okej, i övrigt drömmer jag om valsedlar. Men jag måste säga att det går fett bra också, himla nöjd med valsedelsgruppens och alla andra volontärers arbete so far!! Det kommer att rocka på söndag!

2 comments:

vmm said...

"varför är du som man med i detta parti?"

var ju reporterns fråga och inte varför du som man är feminist. Jag begriper att man som man kan vara feminist men inte att man som man kan vara med i Fi.

Unknown said...

Du rockar också Samuel!!!