Saturday, August 4, 2007

Munchen

Kort stopp i Munchen ett dygn. Salzburg va grymt nice! i vantan pa taget till Munchen igar sa titta jag pa Sound of music som hostelet visar varje dag. Okej, den ar rapatriarkal och almant klyschig men den ar anda himla bra, gatt och nynnat pa "my favorit things"-melodin flera dar :) . Speciell kansla att ga runt i Salzburg och sen se typ varenda plats pa filmen efterat, som att ha gatt runt i en scen. Prata med en person fran Wien pa taget. Komiskt nog sa ar det knappt nagon som vet vad Sound of music ar i Osterike. Och annu farre har sett den. Men hostelet visar filmen varje dag till besokares fortjusning. :)

Forsta heta feministdiskussionen har varit ocksa, lararna fran England. Skont, en oas i ett annars valdigt torrt landskap. Det ar en pataglig grej assa, jag maste skriva natt om det sen tror jag. Har sa manga citat, far gora ett inlagg med klassiska citat sen. :)

En annan sak som slar mig pa resande fot ar nar folk fragar dom vanliga fragorna.. och sen kommer till, Hur lange ar du ute och reser. Allt ar sa himla relativt.. vissa - oj, det ar lange - andra - Oj, men da hinner du ju inte se nanting.. Den senare kategorin ar personer som varit i Australien i 6 manader, nastan uteslutande... eller Australier som reser runt i Europa i 5-6 Manader... Manga historier far hora. Har minst tio nya stallen jag maste aka till nangang i framtiden nu..

Ok, nu blir det lite Munchen och hanga med en gammal korrepolare och sen blir det ett skont gungande nattag. Hej hopp!

No comments: