Friday, August 31, 2007

Releaseparty i Korren - en lyckad Trojansk häst!



Ett Realesparty på Korrefesten med den senaste Fi-Reggien och extranummer med Fi-fiestahitten till skavsår. När typ 26 studenter vrålar "Fi Fi Fiesta, Fi Fi Fiesta" - Kan det bli bättre då? Det rockade oväntat fett!

Ibland när jag ska prata feminism inför folk som verkligen inte tycker det är nått att prata om och får kväljningar av ord som patriarkat så drar jag ibland ihop mig lite som en snigel mentalt. Det blir jobbigt - jag vet att de tänker skit - hata!! När samma saker ska komma ut i sångtext så blir det inte samma! Då rockar det - det svänger ju för fan! :) Folk vill lära sig texten och sjunga med! En klatschig refräng som kan betyda vad som helst men som med en tanke faller på plats som Pro-Fi.. Det var exakt vad som hände fredagkväll - en mycket lyckad kväll - visst jag va lite skraj för vad de tiobyggkillarna med öl i handen skulle säga - men, De storsjöng med som alla andra!

Att digga en låt och sjunga med och sen inse att du sjunger om Fi är en spännande väg att jobba på tycker jag! Även om många i detta fall visste vad det gällde innan - det är ju korrefolket som peppat på!

En underbarkväll och jag kunde inte låta bli att behålla tiaran på till krogen - intressant att folk verkligen måste kommentera sånt och häva ur sig massa saker... en studie - men det kändes som fallande höstlöv - efter en Fi-gala är inget ens lite tungt!
Fan, var ska detta sluta! Explosion!

1 comment:

Anonymous said...

hehe... en till tiarafeminist!
GRATTIS till Fi-fiestahitten, en perfekt exempel av klok feministisk kommunikation!
Feministiska hälsningar från Frankrike.